7-kartowy problem (należy wziąć 5 lew)
7-kartowy problem (należy wziąć 5 lew)
quahadi quahadi
162
BLOG

Nasi juniorzy wygrali!

quahadi quahadi Sport Obserwuj notkę 5

Wczorajsza wygrana w White House Juniors International Teams Tournament 2016 po stronie naszych juniorów.

Gratulacje dla Bojarskiego, Chodackiego, Marksa i Majchera! Zwycięstwo w pełni zasłużone i podkreślające mocno siłę polskiego brydża na świecie.

http://www.jeugdbridge.nl/index.php?id=white-house-juniors

wyniki finału tutaj:

http://www.jeugdbridge.nl/index.php?id=3-results

Przyznam szczerze, że nie śledziłem całych rozgrywek, ale w trakcie finału, z wielką przyjemnością, klapnąłem na krzesło w brydżramie na BBO.

Zaintrygowały mnie dwa rozdania:

1/ Bardzo trudne do wygrania 3NT, w którym Chodacki był o krok od efektownego przyklepania wygranej (ostatnie rozdanie 3-ciej rundy finału). Holendrzy polegli bez dwóch. Chodacki, w pocie czoła (!!!), osiągnął 7-kartową końcówkę, w której długo myślał nad zagraniem z ręki.

Jaką kartę Państwo wybierzecie by wygrać i zagarnąć jeszcze 5 lew? W problemie pokazuję wszystkie cztery ręce, a i tak, myślę, nie jest łatwo ))).

2/ Trudny do wylicytowania szlemik padł łupem naszy juniorów. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem tą licytację, ale:

2 kier - 4-ty kolor, forsuje do końcówki, obawa o kiery

2 pik - przejściowe?, nie jest to fit pikowy na bank (nie wiem zresztą co znaczy ta odzywka)

3 karo - fit karowy

3 kier - zgrupowanie honorów, szuka szlemika, a ewentualne 3nt ustawia z ręki, która trzyma piki

3 pik cue bid (ok, szukajmy szlemika)

4trefl- cb

4 karo- wyczekujące (lictacja nie może już wystopować w częsciówce)

dalej to już cue bidy: 4 kier, 4 pik, pytanie o asy i po odpowiedzi 5 kier (2 asy), 6 karo.

Trudno wylicytować, a jak rozgrywać, po trafionym wiście królem trefl?

Zaproponowana przez Chodackiego linia rozgrywki, zafrapowała mnie i wcale nie jestem pewny, czy była ona najlepszą z możliwych. Z drugiej strony trudno mi negować sposób rozegrania, jaki przyjął lepszy niż ja brydżysta!

Może Państwa wypowiedzi, pomogą mi zrozumieć jak należy rozgrywać tego szlemika?!?

W drugim pokoju Holendrzy stanęli w 3NT i pobrali komplet lew.

Świątecznie i w dobrym nastroju, bo przecież opisuję zwycięstwo polskiego brydża, pozdrawiam wszystkich oraz Wesołych Świąt życzę!

Zobacz galerię zdjęć:

Szlemik karowy po wiście K trefl
Szlemik karowy po wiście K trefl
quahadi
O mnie quahadi

burak, amator, gracz przypadkowy, a czasem skuteczny wygrane rozdanie, to kwestia wiary w zwycięstwo, reszta jest, hihi, tylko zimną logiką i techniką rozgrywki     wyjęte z Waszych komentarzy ;-)   "Stale tam zaglądam. Wciąż w nadziei, że wreszcie coś zrozumiem, nawet błysnę rozwiązaniem....."   "chyba powinienem wnioskować o zbanowanie całego bloga quahadi, bo jest wybitnie niebezpieczny dla zdrowia psychicznego i nawet fizycznego"   "Na oko nie ma problemu" i " ...to mi zasugerował były Mistrz Europy Open. Ale też był zmęczony upałem." "sytuacja jest o tyle prosta, co prawie beznadziejna"   "przy układzie ..., to ciemność widzę... ale jeszcze pomyślę :)"   i to jest właściwe podejście do problemu ;-)     NA TYM BLOGU MOŻESZ PISAĆ I GADAĆ PRAWIE O WSZYSTKIM POD WARUNKIEM: 1/ ŻE PISZESZ  RÓWNIEŻ O BRYDŻU; 2/ ŻE LOGICZNA ARGUMENTACJA JEST WCHŁANIANA     I ANALIZOWANA     PRZEZ TWOJE NIEDOMYTE KOMÓRKI; 3/ ŻE NIE BOISZ SIĘ POPEŁNIAĆ BŁĘDÓW,   4/ ŻE WIESZ , ŻE JA CZASEM     "LUBIĘ PODYSKUTOWAĆ"     s - spades = piki,   h - hearts = kiery, d - diamonds = kara c - clubs = trefle   Tabela rozkładu kolorów: ku wiecznej chwale Tego barda Tradycja: Quasimodo:

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Sport